niedziela, 30 października 2016

Dzieciństwo...

   Jako mały chłopiec marzyłem o wielu rzeczach i o wielkich rzeczach. Chciałem być strażakiem, policjantem, żołnierzem, chciałem pomagać zwierzętom i ludziom. Chciałem być dobry dla wszystkich. Nie ważne, że ktoś pożył długopis i nie oddał- chciałem być dobry. Mało istotne było to, że ktoś wyzywał- chciałem być dobry.
Jakim cudem takie małe serduszko, taki mały chłopiec marzył o tak wielkiej sprawie- by być po prostu dobrym?! Dziwne prawda?
Pamiętam, jak bardzo lubiłem oglądać programy przyrodnicze. Lecz, gdy działa się krzywda zwierzętom- to łza leciała prawie za każdym razem. Nie rozumiałem tego. Najgorsze było, gdy to ludzie krzywdzili te zwierzęta.
Dlaczego człowiek krzywdzi innych? Dlaczego krzywdzi siebie, zwierzęta- czemu w ten sposób niszczy świat?!
Popatrz. Ktoś kto krzywdzi jest z założenia złym człowiekiem. Ktoś kto mówi o tym człowieku, że jest zły czy sam w rzeczywistości nie jest zły- przecież też krzywdzi, może nie fizycznie, ale krzywdzi. Ocenianie innych bardzo łatwo przychodzi. Ale czy znasz tą osobę? Czy poznałeś ją?
Nie ma złych ludzi! Są tylko złe decyzje. Sytuacje które są złe. Człowiek nie ma prawa wykonać wyroku i wskazać palcem- TEN CZŁOWIEK JEST ZŁY! Nie nam to oceniać.

Może czasem zbyt łagodnie podchodzę do ludzi. Wiem, jestem czasem naiwny. Ale kocham być dobrym. Wierze, że to dobro które daje innym, wraca do mnie. Myślisz czemu tak jest?
Traktuj innych tak, jak Ty byś chciałbyś traktowanym przez nich. Nie oceniaj, nie osądzaj- kochaj!

   Czy wrodzona umiejętność kochania jaką posiadamy od dziecka można zagłuszyć- tak. Jako dziecko kochasz i przywiązujesz się do misia. Płaczesz gdy wyobrażasz sobie kiedy miś jest chory. Trzeba wtedy szybko iść do lekarza! Czy to nie jest troska? A czym jest troska!? Jest oznaką miłości.
Gdy dziecko mówi kocham Cię Mamo- czyż to nie jest najpiękniejsze KOCHAM CIĘ!? Dziecko nie jest skażone kłamstwem i zazdrością jakimi karmi nas świat. Mówi to szczerze, z głębi swojego małego serduszka. Gdy dziecko powie Ci, nie lubię Cię- to jest to żart? Nie. W danym momencie dziecko nie chce się bawić z Tobą. Ale po chwili przychodzi, przytula się i mówi TĘSKNIŁAM! Taki mały człowiek, a potrafi wybaczy to, że za bardzo dokuczałeś. Wybacza to, że zabierałeś zabawkę i droczyłeś się. Wybacza to, że pojechałeś za szybko. WYBACZA! Tak wiele można się nauczyć od dziecka. Dlaczego jest tak, że gdy dziecko płacze potrzebuje się przytulić? Bo pragnie miłości. Przytula się, zwija się w kłębek chowają główkę w Twoich ramionach- wiesz dlaczego? Bo masz tam serce, nieświadomie słucha bicia Twojego serca. Jako niemowlę- żeby dziecko zasnęło puszcza się jakąś delikatną melodyjkę. Tak samo nasze serce- jest dla dzieci melodyjką która je uspokaja.


  Pamiętaj, że Twoje serce nie jest tylko dla Ciebie. Z czasem musisz się nim podzielić. Nawet nie wiesz kiedy będzie potrzebne, by uspokoić burzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz